Selasa, 4 September 2012

Soalan Cepu Emas...

Assalamualaikum Semua...
 
Haaaa! dgr tajuk mcm suspen je kn? acely xde la menarik sgt tajuk sye kali ini,cume.. sye nk jgk story mory kt kenkwn sume..hari ahad lepas sye n incik suami pegi open house rumah sedara belah incik suami sye..mse tgh sembang2 selesai menjamu selera tu, dtg la mak ude (kakak kpd abah mertua sye) ke tempat kami sedang bgosip2 tu kan..berikut adalah perbualan di antare mak ude bersame incik suami sye..acely,kami jarang jupe ngn mak ude ni sbb die ddk kt selayang.
 
Mak Ude: Apit (incik suami sye), kau dah berapa lama kawin?
 
Incik Suami: dah nak masuk 3 tahun mak ude..
 
Mak Ude:Bini kau belum ada apa-apa lg ke?
(sambil tunjuk ke arah sye)ngeh3x..
 
Incik Suami: Belum ada rezeki lg mak ude..
 
Mak Ude: Eloknye beranak mase muda ni..nanti dah tua ada cucu, ada cicit..
(sambil tangan mak ude menunjuk ke arah cucu n cicit2 beliau)
 
Incik Suami: Tak terjawab tp hanye gelak2 kecil sje..
 
Kesimpulanye dicini, rezeki itu sume dtg dr Allah S.W.T, kalo awal2 perkahwinan dlu mungkin sye akn ambik hati n anggap serius dgn ape yg mak ude ni ckp..tp skrg sye sedang cube sedaye upaya utk sllu think positve wlpn pd awalnye agak nk touching jgk la kan...sape yg tak cencitip wooo!?
 
Ketika perbualan itu, sye hanye mampu tersenyum leborrrr sahaja..sbb mmg kami tiada jwpn utk soalan cepu emas ini..hanya ALLAH S.W.T shje yg tau,maka dgn ini sye n incik suami harus sentiase bdoa agar rezeki zuriat ini akan menjadi milik kami 1 hari nanti..insyaALLAH.
 
 
 
Pinjam pic baby kt mr.google sat..hehehe..insyaALLAH ada rezeki cahaye mata mesti penuh blog n fb sye dgn gambar anak kami..Amin..

 
Ok la kenkwn,sampai sini sje coretan sye utk kali ini sehingga kte betemu lg d len episod..ecececehh..
k,babai sume..

Tiada ulasan:

Catat Komen